Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 
Ο Τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Σύμφωνα με τα ποσοτικά δεδομένα η Ελλάδα κατατάσσεται στους 20 πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς διεθνώς, ενώ συνολικά οι δραστηριότητες του κλάδου αντιπροσωπεύουν το 20% του ΑΕΠ.
Στην πιο δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας ο Τουρισμός αποτελεί ίσως τον πιο κρίσιμο τομέα για την οικονομική ανάκαμψη. Είναι υποχρέωσή μας να δημιουργήσουμε και να ενισχύουμε συνεχώς τις προϋποθέσεις εκείνες που θα επιτρέψουν την περαιτέρω ανάπτυξή του.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι εξαιρετικά σημαντική η ενεργοποίηση νέων σταθερών και συχνών αεροπορικών γραμμών μεταξύ της Ελλάδας και εκείνων των χωρών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αναδυόμενες δηλαδή δυναμικές αγορές. Για το λόγο αυτό δρομολογήσαμε ανοιχτές διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και κατοχυρώθηκαν οι αεροπορικές συνδέσεις της χώρας μας με χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε 7 αερομεταφορείς. Στην AEGEAN AIRLINES, στην ATHENS AIRWAY, στη BLUE BIRD, στην HELLAS JET, στην HELLENIC IMPERIAL, στην OLYMPIC AIR και SKY WIND.
Και πιο συγκεκριμένα, αρχίζουμε από ένα κεφάλαιο που για χρόνια ήταν το ζητούμενο πως θα το εξυπηρετήσουμε. Ξέρουμε όλοι ότι οι τουριστικές αγορές της Ρώσικης Ομοσπονδίας και της Ουκρανίας, δύο γοργά αναπτυσσόμενες αγορές με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα μας, αναμένεται να αποτελέσουν τις πιο δυναμικές, τις πιο σημαντικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού και πλούσιου τουρισμού από τη φετινή τουριστική περίοδο και μετά.
Στο τέλος του μήνα, του Μαΐου, για πρώτη φορά τρεις από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, ήτοι το Ηράκλειο, η Ρόδος και η Κέρκυρα, συνδέονται απευθείας με τη Μόσχα. Η αεροπορική γραμμή -πιο συγκεκριμένα- Ηράκλειο-Μόσχα θα εκτελείται έξι φορές την εβδομάδα από τις εταιρείες BLUE BIRD και AEGEAN AIRLINES.
Ενώ οι γραμμές Ρόδος-Μόσχα και Κέρκυρα-Μόσχα θα εκτελούνται δύο φορές την εβδομάδα από την εταιρεία BLUE BIRD. Η Θεσσαλονίκη με τη στρατηγική σημασία στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων που έχει, ξεκινά από τις 30 του Μαΐου τακτική σύνδεση με τη Μόσχα δύο φορές την εβδομάδα, με δρομολόγια που θα εκτελεί η AEGEAN AIRLINES.
Στο πλαίσιο της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου για τη χώρα μας, από την 1η Νοεμβρίου 2010 θα εκτελείται η αεροπορική γραμμή Αθήνα-Κίεβο από την AEGEAN AIRLINES με 7 δρομολόγια την εβδομάδα. Στη γραμμή Αθήνα-Μόσχα διατηρούν βεβαίως τα δικαιώματα πτήσεων η OLYMPIC AIR και η AEGEAN AIRLINES. Μάλιστα η τελευταία θα εκτελεί 7 δρομολόγια την εβδομάδα από το τέλος της τρέχουσας θερινής περιόδου.
Στην Άπω Ανατολή, η σύνδεση της χώρας μας με τις μεγάλες και αναδυόμενες αγορές της, υπήρξε επί χρόνια επιδίωξή μας. Επισημαίνουμε ότι οι τουριστικές αγορές της Άπω Ανατολής και ιδιαίτερα της Κίνας και της Ιαπωνίας, είναι κατά βάση αγορές εκτός εποχικότητας και μπορούν να συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου της χώρας.
Η Κίνα των 100 εκατομμυρίων δυνητικών τουριστών αποτελεί μια μοναδική σε μέγεθος αγορά για τον παγκόσμιο τουρισμό, για τον ευρωπαϊκό τουρισμό και βεβαίως για τη χώρα μας, για τον ελληνικό τουρισμό, η οποία όπως ξέρετε παραμένει κλειστή λόγω μη ύπαρξης οργανωμένων αεροπορικών δικτύων.
Η δοκιμαστική περίοδος δραστηριοποίησης της AIR CHINA το 2007 με ενδιάμεσο τότε σταθμό όπως θυμάστε το Ντουμπάι, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και στη συνέχεια βεβαίως όπως γνωρίζουμε αδρανοποιήθηκε. Από τη χειμερινή περίοδο του 2010 δύο νέες αεροπορικές γραμμές Αθήνα-Πεκίνο και Αθήνα-Σαγκάη θα εκτελούνται καθημερινά από την AEGEAN AIRLINES βάσει συμφωνιών κοινού κώδικα με την AIR CHINA, στο πλαίσιο της συμμαχίας Star Alliance που υπάρχει. Οι δύο αυτές γραμμές θα έχουν ενδιάμεσο σταθμό  τη Φρανκφούρτη ή το Μόναχο και άμεση μετεπιβίβαση για την Αθήνα. Είναι η πρώτη φορά που οι ενδιάμεσοι σταθμοί στην αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με την Κίνα είναι αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή η μετεπιβίβαση ή το απλό stop over του αεροσκάφους θα γίνεται σε δυο μεγάλα και σημαντικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως σας προανέφερα πριν.
Το σημαντικό είναι ότι ο επισκέπτης προς την Ελλάδα από την Κίνα, όπως κι από την Ιαπωνία, θα βγάζει άπαξ το εισιτήριο. Θα έχει άμεσα τη μετεπιβίβαση, δηλαδή την ανταπόκριση και θα μπορεί να εκδίδει το εισιτήριο Πεκίνο ή Σαγκάη-Αθήνα, μετ’ επιστροφής. Η Ιαπωνία είναι μια σημαντική ποιοτική τουριστική αγορά και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη εποχικότητα, μιας και οι Ιάπωνες ταξιδεύουν σχεδόν όλο το χρόνο. Και ξέρουμε καλά ότι στους εργαζομένους της Ιαπωνίας οι άδειες κυρίως δίδονται τους χειμερινούς μήνες γι’ αυτό και βλέπετε τους Γιαπωνέζους τουρίστες στο Παρίσι ή στη Ρώμη ή στο Λονδίνο τους χειμερινούς μήνες.
Η σύνδεση της Αθήνας με την Ιαπωνική πρωτεύουσα, ήταν μια πάγια επιδίωξη κυρίως των ανθρώπων του τουρισμού. Το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα-Τόκιο θα ενεργοποιηθεί κατά τη χειμερινή περίοδο το 2010 και θα  εκτελείται καθημερινά με πτήσεις της Aegean Airlines βάσει επίσης του κοινού κωδικού. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί θα είναι η Φρανκφούρτη και το Μόναχο.
Επίσης με την έναρξη της χειμερινής περιόδου, θα υπάρξει για πρώτη φορά η αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με την Οσάκα η οποία θα εκτελείται επίσης καθημερινά από την Aegean Airlines βάσει των συμφωνιών του κοινού κώδικα και με τους δυο ενδιάμεσους σταθμούς. Δηλαδή τον έναν ή τον άλλον.
Ως προς τις υπερατλαντικές πτήσεις,  ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις διακρατικές συμφωνίες παρουσιάζουν οι πόλεις με μεγάλη συγκέντρωση Ελλήνων  της διασποράς. Για το λόγο αυτό η Olympic Air και η Aegean Airlines έχουν αναλάβει την κάλυψη των γραμμών Αθήνα-Τορόντο και Αθήνα-Μόντρεαλ, οι οποίες θα πραγματοποιούνται βάσει συμφωνιών κοινού κωδικού με ξένες αεροπορικές εταιρείες και έχουν ανακοινωθεί ποιες είναι αυτές.
Αναλυτικά στοιχεία  για κάθε αεροπορική σύνδεση, είτε στην Ανατολική Ευρώπη, είτε στη Μέση Ανατολή, είτε στην Άπω Ανατολή και στη Βόρεια Ευρώπη, αλλά και με τις χώρες των Βαλκανίων και της Βόρειας Αφρικής και τις χώρες του Κόλπου, σας έχουμε δώσει σε ξεχωριστούς πίνακες.
Ολοκληρώνοντας θέλω να σημειώσω ότι για όσες αεροπορικές γραμμές προκηρύχθηκαν αλλά δεν εκτελούνται ή δεν θα εκτελεστούν από τις αεροπορικές εταιρείες που επιλέχθηκαν, έχει προβλεφθεί να υπάρξει διαδικασία ανάκλησης και επαναπροκήρυξης. Τέτοιες γραμμές είναι η Σμύρνη, η Βηρυτός, το Κουβέιτ, το Ιράκ, το Ισραήλ, η Αρμενία, η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Εμιράτα, το Ντουμπάι,  η Αυστραλία και το Ουζμπεκιστάν για το οποίο έγινε για πρώτη φορά προκήρυξη.
Σας έχουμε μοιράσει λοιπόν κι ένα πλήρες κείμενο, όπως επίσης σας έχουμε μοιράσει και τους χάρτες, ακριβώς για να μπορεί να σας είναι χρήσιμοι και να τους χρησιμοποιείτε γι’ αυτές τις διαδρομές. Σε κάποιες γραμμές υπήρξε προκήρυξη, δεν υπήρξε ενδιαφέρον. Θα επαναπροκηρυχθούν.